כתב יד שלא נדפס. חידושים וביאורים בכתב יד רבי ליפמן ווייל בנו של בעל קרבן נתנאל.
ביאורים על התנ"ך ומועדים וחידושי פוסקים בכתב יד הגאון רבי ליפמן ווייל מפראג בנו של הגאון רבי נתנאל ווייל בעל קרבן נתנאל.
כתב יד שלא נדפס מעולם. לא ידוע לנו על חיבורים נוספים ממנו.
הגאון רבי אליעזר ליפמן ווייל בן הגאון רבי נתנאל ווייל בעל קרבן נתנאל. היה תלמידו המובהק של אביו וקיבל ממנו הרבה תורה. ואביו מזכירו בספרו הנודע קרבן נתנאל (ביצה פ"ב סי' יב) וכן בחידושיו על הש"ס (הנמצאים בסמוך) אביו כותב עליו "אהובי בני המופלג ומופלא בתורה ויראה" (בתוך תכריך שו"ת וכתבים, כתב יד בית מדרש לרבנים בניו יורק) וכן "בני התורני
בקי בש"ס כמוהר"ר ליפמן נר"ו" (חצי גבורים חלק ז' עמ' תק"ז)
ששה בנים היה לבעל קרבן נתנאל ועל כל אחד מהם הטיל להיות בקי בסדר אחד מהששה סדרי משנה ובגורלו של רבי ליפמן נפל להיות בקי בסדר קדשים (באחד ממכתבי אביו אליו הוא כותב לו שישלח לו איזה חידוש או קושיא בסדר קדשים)
הגאון רבי נחום טרביטש אב"ד ניקלשבורג מביא מכתבי רבי ליפמן בזה הלשון
"וראיתי בכתבי הרב המובהק חסידא ופרישא מו"ה ליפמן ווייל" (שלום ירושלים, ברכות פ"י ה"א)
בדף הפורזץ חתימת ידו:
הקטן ליפמן ווייל. בכמה מקומות בכתב היד הוא מזכיר את אביו בעל קרבן נתנאל (ראה דף 60,ב "עיין בספר אאמ"ו תורת נתנאל דבר נאה ומתקבל" וכן 'ושמעתי מפי אאמ"ו זצ"ל דאיתא בזהר" (40,ב) ובדף 60,ב
"ואח"כ שאלתי את פי אאמ"ו נר"ו אמר לי יפה פסקת".
כמו כן מזכיר את אחיו הגאון רבי טיאה ווייל (23,א) ואת בניו רבי יעקב ורבי אברהם (16,ב 63,ב) והספד שדרש בשנת תק"ל על חמותו הצדקנית מרת רעכל ממשפחת המהר"ל מפראג (38,ב) וכן מביא דברי תורה מחכמים נוספים: רבי שמואל קראקוביר (2,א) והגאון רבי שמעון שפירא – אבי אביו של בעל אליהו רבא (48,א)
"בחלום אדבר בו"
בדף 36,ב כותב רבי ליפמן 'זה הראה לי בחלום בליל ראש השנה בשנת תקכ"ח לפ"ק פסוק במשלי קאפיטל כ"ט פסוק ד' מלך במשפט יעמיד ארץ ואמר לי גם הפתרון עליו…' בהמשך מביא פירוש בפסוק הנ"ל שנגלה לו בחלום ולאחר מכן הוסיף: 'אבל באמת הראה לי בשנה זו נפלו למשכב בני יעקב ואח"כ נפלה למשכב זוגתי והרופא חולים שלחו להם רפואה שלמה'
מכתב היד אנו למדים שהיה לו גם חידושים על הש"ס (41,ב 42,ב 76,א)וכן חיבור על ספר המצוות להרמב"ם (41,ב)
תיאור כתב היד: אוטוגראף, 77 דף כתובים משני צידי הדף (153 עמ') 16*20 ס"מ. התאריכים המפורשים בכתב היד הם: תקכ"א, תק"ל. לפי צורת כתב היד נראה שהוסיף בו דברים גם בזקנותו. חסרים שני דפים ראשונים (לפי הספירה המקורית) מצב טוב, כריכה חדשה.