פריט : 100
הגהות בכתב יד קודשו של הסבא קדישא, רבי שלמה אליעזר אלפאנדרי
הגהות בכתב יד קודשו של הסבא קדישא, הגאון הקדוש רבי שלמה אליעזר אלפאנדרי, הנודע בתואר המיוחד ה'סבא קדישא', על שו"ת מהר"ץ חיות.
בגיליונות הספר כמה הגהות ממנו, אחת מהן פותחת במליצתו: "אש"א עיני" [אש"א = א'מר ש'למה א'ליעזר].
שתיים מהגהותיו הן השגות על התשובה בעניין הקרבת קורבנות בזמן הזה.
הגה"ק הסבא קדישא מהרש"א אלפאנדארי [תקפ"ו-תר"צ] נודע כאיש קדוש אלוקים ובעל מופת שדברו לא ישוב ריקם. הוא שימש כרב בקושטא, דמשק, צפת, ובסוף ימיו בירושלים, בה נפטר בגיל מופלג, למעלה ממאה שנים, בצלילות דעת מלאה. תקיף וקנאי בדעותיו היה ולא חת מפני כול. התנגד בתוקף לציונות ואגודת ישראל ולכל תיקון כלשהו בגדרי הדת. מחיבוריו: שו"ת הסבא קדישא, שו"ת מהרש"א ועוד.
כמו כן ישנן בספר גםהגהות של הגאון הגדול רבי ישראל משה חזן (תקס"ח-תרכ"ג), נכד ה'חקרי לב' אב"ד רומא, קורפו ואלכסנדריה, בעל שו"ת 'כרך של רומי', 'נחלה לישראל' ועוד.
שתיים מהגהותיו חתומות בכינויו הידוע: המשי"ח [=הצעיר משה ישראל חזן].
שו"ת מהר"ץ חיות – שלושה חלקים.זאלקווא תר"ט-תר"י [1849-1850]. מצב טוב 24.5 20 ס"מ
הגהות בכתב יד קודשו של הסבא קדישא, רבי שלמה אליעזר אלפאנדרי
הגהות בכתב יד קודשו של הסבא קדישא, הגאון הקדוש רבי שלמה אליעזר אלפאנדרי, הנודע בתואר המיוחד ה'סבא קדישא', על שו"ת מהר"ץ חיות.
בגיליונות הספר כמה הגהות ממנו, אחת מהן פותחת במליצתו: "אש"א עיני" [אש"א = א'מר ש'למה א'ליעזר].
שתיים מהגהותיו הן השגות על התשובה בעניין הקרבת קורבנות בזמן הזה.
הגה"ק הסבא קדישא מהרש"א אלפאנדארי [תקפ"ו-תר"צ] נודע כאיש קדוש אלוקים ובעל מופת שדברו לא ישוב ריקם. הוא שימש כרב בקושטא, דמשק, צפת, ובסוף ימיו בירושלים, בה נפטר בגיל מופלג, למעלה ממאה שנים, בצלילות דעת מלאה. תקיף וקנאי בדעותיו היה ולא חת מפני כול. התנגד בתוקף לציונות ואגודת ישראל ולכל תיקון כלשהו בגדרי הדת. מחיבוריו: שו"ת הסבא קדישא, שו"ת מהרש"א ועוד.
כמו כן ישנן בספר גם
הגהות של הגאון הגדול רבי ישראל משה חזן (תקס"ח-תרכ"ג), נכד ה'חקרי לב' אב"ד רומא, קורפו ואלכסנדריה, בעל שו"ת 'כרך של רומי', 'נחלה לישראל' ועוד.
שתיים מהגהותיו חתומות בכינויו הידוע: המשי"ח [=הצעיר משה ישראל חזן].
שו"ת מהר"ץ חיות – שלושה חלקים.
זאלקווא תר"ט-תר"י [1849-1850]. מצב טוב 24.5 20 ס"מ
כרוך עם ספר 'חקר הלכה' לבעל 'אור חדש', וינה תקצ"ח [1838] (שער פגום).
• • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • •
יש לך שאלות על פריט זה?
אנחנו זמינים לענות גם בווצאפ >>>