ספר היסוד של תורת הקבלה בהדפסה ראשונה. ספר הזהר מנטובה שי"ח-ש"כ [1558-1560] – סט שלם
אין ספק שהדפסת ספר הזהר חוללה מפנה קיצוני ומהפכה בלימוד תורת הנסתר, ושינתה בעצם את סדרי הלימוד בעולם היהודי.
אי אפשר להתעלם מהקשר שבין הדפסת ספר הזהר, לבין ירידת נשמתו הגדולה של האריז"ל באותו הדור, וגילוייו בתורת הנסתר.
בר"ח אייר שנת שי"ח נפל דבר בישראל – ספר הזהר הקדוש מהתנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי הכולל את כל תורת הקבלה – החל לעלות על מזבח הדפוס. גדולי המקובלים שבאותו הדור ראו בהדפסתו וגילוייו לרבים אות משמים, כי בזכות הלימוד בו נצא מהגלות 'והוא יהיה לנו למגן בדורות גרועים אלו לאחוז בלבב שלם באבינו שבשמים' (הקדמת מהרח"ו לעץ חיים).
אף שהיו בין חכמי איטליה שהתנגדו להפצת תורת הנסתר ברבים, (ולכן נמשכה ההדפסה זמן רב), בראש הספר נדפס פסק ארוך מהחכם רבי יצחק די לאטיש שכתב שלא רק שמותר, אלא מצווה להדפיסו, ותולה בכך את זירוז הגאולה. החיד"א מוסר בשם האר"י שאמר שהחכם שעשה פסק להתיר את הדפסת ספר הזהר, היה ניצוץ של צדיק חסיד גדול וקדוש, וכן כתב מהרח"ו בספר הגלגולים.
מהדורת ספר הזהר שנדפסה לראשונה במנטובה, מוחזקת לנוסח הטוב והמדוייק ביותר של הזהר, ובו השתמשו האר"י ותלמידיו.
סט שלם בשלשה חלקים [ארבעה שערים], כרוכים בכריכות עור חדשות ומהודרות.
מנטובה שי"ח-ש"כ [1558-1560] בראשית: [8], רנא. שמות: רסט. ויקרא: קטו במדבר-דברים: [2], קיח-ש דף. 20 ס"מ. בח"א שיקומים אמנותיים בשוליים בדפים הראשונים, וכן בתחילת וסוף חלקים ב-ג, ללא שום חסרון בטקסט.
בחלקים ב-ג חתימות איטלייאניות בשערים. בחלק ג' הגהות רבות בכתב יד איטלייאני.
סטפנסקי ספרי יסוד 324